- 7 August 2015
- |Noutati
- | 0
- 1,270
Daca ar fi sa mentionam un singur lucru pe care l-am invatat din experientele de anul trecut, acesta este faptul ca companiile nu trebuie sa se intrebe daca vor fi atacate, ci cand se va intampla asta. Fiecare companie este nevoita sa fie prezenta in mediul digital; impreuna cu ritmul accelerat al schimbarii si al adaptarii la piata, abilitatea de a lua decizii corecte din punct de vedere al securitatii trebuie sa fie la fel de rapida.
Pe masura ce orasele, tarile si companiile se adapteaza la ritmul alert si dinamic specific internetului, securitatea este esentiala in fiecare afacere, mai ales ca ajuta la cresterea acesteia. Afacerile au de castigat prin implementarea unor solutii de securitate in arhitectura, retea, date si aplicatii.
Previziunile Cisco arata ca pana in anul 2020, vor exista 50 miliarde de dispozitive conectate. Fiecare dispozitiv conectat are in medie 20 puncte de vulnerabilitate. Atacurile cibernetice sunt din ce in ce mai complexe si duc la cresterea riscului la care sunt expuse companiile din toata lumea.
Securitatea nu se mai refera doar la protectia datelor unei firme. Este un aspect critic care ajuta la mentinerea increderii clientilor si a renumelui companiei, ajuta la construirea reputatiei afacerii, impreuna cu securizarea datelor si a intregii infrastructuri. Toate acestea ajuta la situarea in piata, la competitivitate, pretul actiunilor pe bursa si valoarea acestora.
Intelegerea riscurilor
Intr-unul din rapoartele ISACA recente a fost demonstrat faptul ca 55% din directorii corporatiilor si a companiilor mari au nevoie sa inteleaga personal riscurile si administrarea securitatii. Implicarea comisiei de conducere poate fi in crestere, dar multi membri inca nu stiu exact ce presupune acest domeniu.
CEO-ul oricarei firme trebuie sa fie pregatit si sa alerteze superiorii in fata carora raporteaza de riscurile si atacurile la care se expun – securitatea nu este doar o problema de IT, este o prioritate pentru orice companie care tine la renumele sau.
Ar fi bine ca in orice companie sa existe o strategie a securitatii care sa se concentreze pe serviciile critice care asigura bunastarea si bunul mers al afacerii. CEO-urile trebuie sa fie capabili sa raspunda la intrebari dificile si sa demonstreze ca strategia de securizare implementata este una care nu risca imaginea si ritmul de lucru al companiei.
Fragment preluat dintr-un interviu oferit de catre John Chambers (CEO Cisco International) si John. N. Stewart (vice presedinte senior Cisco International).
Sursa: Forbes.com